Ander begin dan gedacht..... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu Ander begin dan gedacht..... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

Ander begin dan gedacht.....

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

05 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hee Nederlanders,

Na een lange reis (via Brussel, Londen, Chicago) ben ik uiteindelijk in San Francisco aangekomen. 6:45 vertrok het vliegtuig vanuit Brussel, 17:30 kwam ik aan in San Francisco, 9 uur vroeger is het hier.

Mijn eerste nachtje zoals gepland in het hotel doorgebracht. De volgende dag naar mijn kamer gegaan. Toen ik eenmaal de sleutels kreeg liet mijn collega me de buurt zien, de winkels, welke trein ik moest pakken naar mijn stageplek enz..

Eenmaal terug bij mijn kamer met mijn eten voor die avond. Kon ik nergens een pan vinden, borden, bestek etc., gasfornuis deed het niet omdat er geen aansteker in de buurt was. Er was geen internet, tv. Er was wel een bed maar zonder deken. Het was er plakkerig, vies (zelfs ik vond het vies!).

Uiteindelijk heb ik er 1 nachtje doorgebracht, en ben zondagavond weer terug gegaan naar mijn hotel is.
Maandagochtend ging ik naar mijn stageplek. Daar kwam ik mijn collega tegen die me de kamer liet zien. Die was op zijn zachtst gezegd niet zo blij, hij mailde even later o.a. : "I want you to know how to disappointed I am with your behavior".

Nu zit ik weer in het hotel, heb mijn eerste stagedag zojuist gehad. Mijn eerste stagedag beviel goed. Aardige collega's, mijn afstudeeropdracht is een stuk duidelijker, gaat helemaal goed komen :)

Mijn eerste indrukken van San Francisco. Grote auto's, brede wegen. In het openbaar vervoer is de oudere en gehandicapte persoon erg belangrijk, iedere 5 minuten wordt er in de trein omgeroepen dat ze recht hebben op een zit plek.
Wat verder opvalt de eerste dagen in SF, is het aantal zwervers op straat/ in de parken/ rond de stations. Weinig last van gehad, ze weten me precies de weg te vertellen, handig! :)

Ik ga nu verder met het zoeken naar een kamer. Hoop binnen 2 weken toch wel een plek te hebben gevonden.......

Groeten!
Robert

  • 05 Februari 2013 - 08:14

    Ellis:

    Hoi broertje,

    Leuk verhaal. Zeker AMSI klinkt goed. Mocht je nu echt geen onderdak vinden, dan kun je misschien eens bij je vrienden (de zwervers :-)) informeren.

    Ellis

  • 05 Februari 2013 - 08:56

    Leny:

    Succes met het zoeken naar een kamer.

    Leny

  • 05 Februari 2013 - 11:53

    Robert:

    jow Robert!

    succes met je kamer! soms moet je niet te kieskeurig zijn;)

    hoe is het weer? ben je al aan het strand geweest?

    groeten robert

  • 05 Februari 2013 - 19:02

    Lucy:

    Een ander succes OAT is binnen. Proficiat

  • 05 Februari 2013 - 19:05

    Agnes:

    Hallo Robert,
    Je hebt in die paar dagen in San Francisco al meer beleefd, dan voor een heel jaar in het kleine dorpje in de Achterhoek. Dit zijn wel de verhalen waar we hier in Nederland op zitten te wachten. Het belangrijkste op dit moment is toch dat je een leuke stageplek hebt, met leuke collega's. De rest komt vroeg of laat toch wel goed.
    Leo en Agnes

  • 07 Februari 2013 - 21:09

    Ivon:

    Ha Robert
    Wat een binnenkomer! Ik had overigens wel verwacht dat je gelijk retour winkel gegaan zou zijn om schoonmaakspullen te kopen.....
    Succes met alles. Blijkbaar kan ik je ook feliciteren met de binnenkomst van OAT (?) Proficiat dan maar.
    Groetjes Ivon

  • 11 Februari 2013 - 23:35

    Gerard:

    We zien je nu echt in San Fransisco met op de achtergrond de bridge.
    Het is daar schijnbaar wel wat beter qua temperatuur als we je in je t-shirt zien staan.
    Hier in Nederland is de temperatuur weer onder nul gedaald!

  • 12 Februari 2013 - 09:56

    Arnold En Gerda.:

    Hallo Robert
    Toch wel interressant dat de hele famielie je zo kan volgen.
    We leven met je mee al zit het wel eens een beetje tegen.
    Maar dan zing je een bekent nederlands lied.
    Och was ik maar bij moeder thuis gebleven?
    Groetjes Arnold.

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Robert

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 11499

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

San Francisco

Landen bezocht: