Hostel.... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu Hostel.... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

Hostel....

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

15 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Ik heb er weer een verhuizing opzitten, naar een goedkoper hostel. Dat het goedkoper is, is wel duidelijk, het woord "schoonmaken" of iets dergelijks kennen ze niet.

Een goedkoper hostel, trekt andere mensen aan. Bijna iedereen is aan het backpacken door de U.S.A. Een Oekraïner was na het EK uit Oekraine vertrokken, al liftend via Denemarken naar Amsterdam gegaan. Daar het vliegtuig gepakt naar New York, en nu dus na 6 maanden in San Francisco terecht gekomen. Zijn eindbestemming is Taiwan. Zaterdagavond ging hij al liftend de stad uit richting het noorden zodat hij buiten de stad in het bos kon slapen, hostel was te duur en het is toch warm s'nachts, 7 graden. Overdag is het hier ongeveer 20 graden.

Zondag met een andere hotelgast, Sam uit Ghana een berg beklommen (mooi uitzicht over de stad) en de Golden Gate Bridge van dichterbij bekeken (zie foto).

Dinsdagavond gebowld met collega's. Na een goed begin, kansloos laatste geworden. Uiteindelijk in het cafe beland. Daar werd me verteld dat ik me niet in de VS bevind maar in China (vanwege de schulden). Nucleaire wapens zijn er niet in Irak, wel olie.

Mijn stage bevalt nog steeds goed. Nu ik de OAT (over all toets) heb gehaald :) een landelijke toets van 9:00 s'ochtends tot 16:30 in de middag. Is de afstudeeropdracht/ stage het laatste wat ik nog moet voor mijn diploma :)

Het zoeken naar een kamer valt een beetje tegen. Heb een kamer bezocht, maar deze is pas beschikbaar per 1 maart. Morgen een andere kamer bezoeken die per direct beschikbaar is, hopelijk gaat dat lukken want ben de hostels en het uit "de tas" leven ben ik wel een beetje zat aan het worden.

Bedankt voor alle reacties! (blijven doen!)

Groet,
Robert

• 15 Februari 2013 - 08:21

Ibe:

Hee Robert,

Leuk om wat te lezen/horen! Hopen dat je snel een goede kamer kan vinden maar je hebt in ieder geval wel beter weer dan hier in Nederland. We zitten alweer in de sneeuw! Succes met het vinden van een kamer en succes met je afstudeerstage verder. Ik lees het volgende verhaal wel weer!

Groeten,
    Ibe

• 15 Februari 2013 - 09:43

Robert:

Ha Robert, mooi dat je naast afstuderen nog tijd hebt voor andere dingen! Dat je geen vast verblijf hebt is wel minder, succes met zoeken!

• 15 Februari 2013 - 10:49

Tonny Kempers:

Gefeliciteerd met het slagen van je afstudeerstage. Alweer een stap in de goede richting. Nu nog een kamertje voor je zelf en dan ben je al aardig een amerikaan aan het worden. Hopelijk denk je nog wel een beetje aan het kleine holland. Veel succes bij het zoeken naar een mooie plek voor je zelf en geniet van de vrijheid.
    groetjes Tonny

• 15 Februari 2013 - 17:14

Gerard:

Je wordt al een hele wereldburger, op stap met een Ghanees en een Oekrainer. En wij maar denken dat je geen woord over de grens spreekt en dat je daarom naar het buitenland wilde!!

• 15 Februari 2013 - 19:22

Leo:

Hallo Robert,
    Daar in Amerika is iedere dag een avontuur. Heel leuk om te horen dat je het toch maar mooi red in den vreemde. Het schijnt trouwens ook heel leuk te zijn om de Golden Gate brug op de fiets te beklimmen. Nog een goed weekend toegewenst.
    Groetjes, Leo

• 16 Februari 2013 - 15:14

Marjon:

Hoi Robert,
    Allereerst gefeliciteerd met je OAT, wat een lekker gevoel zal je dat geven dat je die binnen hebt.
    Leuk om je verhalen te lezen. Wel vervelend dat het zo lastig is om een kamer te vinden.
    Aan de andere kant leer je nu bijzondere mensen kennen en maak je ook wel het e.e.a. mee dat anders aan je neus voorbij was gegaan.
    Geniet van je Amerikaanse droom/avontuur en van alles wat je daar tegen komt.
    Groetjes van allemaal hier
    Marjon

• 20 Februari 2013 - 13:38

Leny :

Hoi Robert,

Veel succes met zoeken naar een kamer.

Groetjes vanuit Driebruggen

• 21 Februari 2013 - 10:28

Gerrie Lebbink:

Hallo Robert ,ik heb je verslag gelezen ben nu op de computer les
    dus van hier uit een mail .Het gaat goed met mij
    Gr van je Buurvrouw Gerrie.

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Robert