Golden Gate Bridge - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu Golden Gate Bridge - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

Golden Gate Bridge

Blijf op de hoogte en volg Robert

09 April 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Maar weer eens een update van mijn avonturen.

De Golden Gate Bridge is groot, nu wist ik dat natuurlijk al. Maar als je er met een fietsje overheen fietst valt het toch wel erg op. Het heeft in iedere richting 3 rijbanen, daarnaast nog aan iedere kant een (breed) fiets/ looppad. Met een lengte van 2,7 km is het bruggetje toch langer als ik dacht.
De fietstocht ging naar Sausalito (de andere kant van de brug, met uitzicht op SF). Het idee was om met de veerpont terug te gaan naar SF, meer mensen hadden dat bedacht, het werd dus terug fietsen.

Het fietsen over de Golden Gate Bridge heb ik met de Franse stagiaires gedaan. Die Fransen zijn zo makkelijk nog niet. Ze kennen elkaar al een aantal jaren, en ze praten steeds Frans met elkaar.

Het bedrijf waar ik stage loop is voor 2 collega's net de basisschool.
Collega 1: is een mevrouw van 60 jaar, werkt op de administratie (daar zit ik ook).
Collega 2: is de ICT-man van het bedrijf, en heeft het boekhoudprogramma ontworpen. Hij is 55 jaar (uit Finland) en heel erg eigenwijs (ik ben er niets bij).

Collega 2 krijgt ieder jaar een brief (geen idee wat voor brief) van de Amerikaanse overheid. Volgens collega 1 is dat logisch, volgens collega 2 niet. En dat is de reden dat ze elkaar al 4 weken niet meer spreken/ mailen/ bellen.
Nu was vorige week mijn computer kapot, dan heeft hij geen tijd om naar mijn computer te kijken (komt hij collega 2 tegen). Toen ik hem aanbood de computer naar zijn kamer te brengen had hij op eens alle tijd.
Mailtjes die je naar hem stuurt met een CC naar collega 2 worden niet beantwoord. Mocht het mailtje zo belangrijk zijn dat hij wel moet reageren, dan verwijdert hij collega 2 uit de ontvangers.
Collega 1 hoopt nu al 4 weken dat het boekhoudprogramma geen problemen krijgt, dan heeft ze collega 2 nodig.
Jammer genoeg hebben ze elkaar nog niet dringend nodig gehad. In mei gaat Collega 2 de zomer doorbrengen in Finland, ben benieuwd of de kindertjes het spreek/ bel/ mailverbod volhouden.....

Groet,
Robert


  • 09 April 2013 - 10:25

    Ivon:

    Ligt voor jou misschien een schone taak deze mensen naar volwassenheid te begeleiden;-) Je zou het kunnen zien als extra stageopdracht waarbij misschien wel bonuspunten te verdienen zijn.
    Daarnaast ook nog een cursus Frans ???
    Succes en sterkte met al deze perikelen
    Groetjes Ivon

  • 09 April 2013 - 19:34

    Leo :

    Hallo Robbert,

    De communicatie in bovenstaand bericht is volgens mij niet om over naar huis te schrijven. En toch schrijf je hierover naar het thuisfront. Hopelijk heb je er niet al te veel last van.
    Hoe gaat het trouwens met het hardlopen? Volgens mij is de Golden Gatebrug ook een mooie uitdaging om te trimmen en wellicht ben je dan ook niet de enige.
    Heb je trouwens nog wat van je uitgebreide oranje-outfit meegenomen? Ook in SF mag je de Kroning van WA natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan. Misschien een idee om jouw gewaardeerde collega's CAT and MOUSE te verrassen met oranje tompousen.

    Robbert,
    Het ga je goed en groetjes van Agnes en Leo.

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Robert

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 11513

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

San Francisco

Landen bezocht: