Lang weekend :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu Lang weekend :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

Lang weekend :)

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

01 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hee Nederlanders,

Maar weer eens een berichtje vanuit het (te) gekke San Francisco.

Mijn collega was een week op vakantie. Dus ik heb eindelijk een week hard moeten werken :) Ik werd gelijk beloond met een extra lang weekend wegens "Memorial Day" (maandag 27 juli).

Zaterdag naar Angel Island geweest met Barry (een van het internationaal huis). Het duurde 2 uur om de top van de berg te bereiken. Maar de 360 graden view op the hele Bay Area is het zeker waard.

Zondag met een groep Nederlanders, Amerikanen, Noor, Thaiwanees, Duitsers naar Napa Valley. Daar ben ik al geweest idd. Maar Napa blijft de moeite waard om naar toe te gaan. In Napa zijn zo veel wijngaarden dat je er wel 10 keer naar toe kunt gaan en je nog steeds geen wijnkenner bent.

Maandag met dezelfde groep als zondag naar de Red Woods (1 uur ter noorden van San Francisco) gegaan voor een wandeling. Het idee was om naar de oceaan te lopen om daar van het uitzicht te genieten.
We zijn naar de oceaan gewandeld, geen uitzicht gezien, het was de hele dag mistig.

De week ervoor op zaterdag was er een hardloopwedstrijd, en niet zomaar een hardloopwedstrijd, de "Bay to Breakers". Het is een hardloopevenement dat dwars door San Francisco gaat met een lengte van 12 km. Er doen ongeveer 100.000 mensen aan mee, 60.000 daarvan illegaal. Het hardloopevenement is vooral bekend door de verklede mensen (hardlopers en toeschouwers) die meelopen en de mensen die niet verkleed/ naakt de 12 km afleggen.
Ik was een van de toeschouwers die de 12 km heeft gewandeld. Met een aantal andere (Nederlanders, Duitsers, Noor, Amerikanen, Thaiwanees hebben we als "Jellyfish" meegedaan (zie foto). De 12 km gaat door alle parken van San Francisco heen, waardoor iedereen traditioneel in de parken blijft hangen. Alcoholhoudende dranken mag je niet drinken op straat/ in het park. Dus zijn er opvallend veel flesjes "frisdrank" en kartonnen bekers voor de "koffie".

Na de teleurstellende honkbalwedstrijd van Nederland - Costa Rica moest ik volgens velen naar een honkbalwedstrijd van de "Giants", dat is exciting/cool/awesome. Op www.couchsurfing.com zag ik dat meerdere mensen dat van plan was, dus gingen we met een groep van 5 naar de wedstrijd: Colorado vs Giants.
Samenvatting van de wedstrijd: er werd 1 homerun gelopen door Colorado, en de Giants verloren met 8-0.
Dus mocht je de mogelijkheid krijgen om naar een honkbalwedstrijd te gaan, ga niet!!!

Tot slot het weer, er zijn 3 opties mogelijk:
- het is zonnig, geen wolkje aan de lucht en het is zo'n 25 graden;
- het is windstil en mistig, misschien is er een kans dat tegen de middag de zon te zien is. In de ochtend 10 graden, later op de dag 20 graden;
- het waait, windkracht 4-5, pas op dat je niet door straatafval geraakt wordt! 15 graden.

Ik ga mijn tas pakken voor een week Yosemite met 10 anderen van het internationale huis :)

Later!!

• 01 Juni 2013 - 13:12

Lucy:

27 juli Memorial Day....... De tijd vliegt wel erg snel vooruit

• 03 Juni 2013 - 14:20

Tonny Kempers:

Hi Robert
    Ik geloof, dat je nu aardig gewend bent en dat je je goed kunt vermaken in de vrije tijd. De stage bevalt ook goed en wat wil je dan nog meer: NIET NOAR HUUS TOE GOAN!!!!!!!!
    Ik wilde je even vertellen, dat Jurgen en Sabine een zoontje hebben gekregen.Hij is 31 mei om 15 uur geboren en heet :Ruben Eduard. De 6 de generatie breekt hier aan. Alles is goed verlopen.
    Geniet nog maar volop, want de tijd vliegt om en voor je het weet zit je weer onder moedersvleugels.

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Robert