San Francisco Pride - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu San Francisco Pride - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

San Francisco Pride

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

01 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hee Nederlanders,

Dit weekend was het grootste jaarlijkse evenement van San Francisco, de gay pride.
Alsof het gepland was zijn er afgelopen week een aantal anti-homowetten in Amerika de prullenbak in gegaan. Iedereen heeft nu gelijke financiële rechten en in Californië is er ook een wet veranderd, homo's mogen (weer) trouwen. Dit moest natuurlijk gevierd worden, met als gevolg dat woensdagavond de straten in de Castro (de homowijk) al vol stonden met feestvierende mensen.

Nu maakt het mij eigenlijk niet zo veel uit dat mensen homo zijn. Maar er zijn ook gevallen dat ik denk, het moet niet gekker worden! Wanneer ze opgemaakt zijn, zich iets te homo gedragen, te weinig kleren aanhebben. Of zoals Herman Finkers het zegt: niet zo maar homo's, vaklui!

Zaterdag naar Dolores park geweest met de groep (Nederlanders, Noor, Amerikaan, Duitsers). Zon, weinig wind, geen wolken. we hebben er tot 7 uur gezeten. In het park was het nog gezellig druk.
Toen dachten ook wij, eens zien hoe het in de Castro is. Druk, voor alle cafés/disco's staan rijen en ook de straat staat vol met mensen. Het deed mij denken aan Koninginnedag, muziek/ dj's op straat en te veel mensen. Er wordt alleen geen drank geschonken op straat, dat is verboden. Uiteindelijk zijn we afgedropen naar andere wijken waar het nog gezellig druk was.

Zondag naar de parade geweest. We hebben er van half elf tot twee uur gestaan en vond het er eigenlijk maar weinig aan. Veel politieke partijen, bedrijven en (lesbian, gay, bisexual, transgender) belangenverenigingen die meeliepen maar geen versierde wagen hebben met een dj of iets dergelijks.
Facebook liep ook mee met 700 mensen geleid door een trolley. Een van de mensen in de trolley was Mark Zuckerberg zag ik later in het nieuws.
http://mashable.com/2013/06/30/zuckerberg-pride-parade/
Ik mijn foto's bekijken. Mark staat erop, niet al te duidelijk (zie foto's).

Na de parade naar Civic center (wijk) gegaan. Daar stonden allemaal stands/ acts/ bands/ dj's en ook hier was het druk. Zondagavond (nu) zijn de afterparty's aan de gang, en dan zou het morgen weer "normaal" moeten worden/zijn in San Francisco.

Nog even over mijn afstuderen. Ik zou afgelopen vrijdag mijn "verdediging" hebben met twee docenten in Arnhem per internetverbinding. Deze internetverbinding moest gelegd worden met het ip-adres, wat uiteindelijk niet is gelukt. Waarom het niet gewoon per Skype kon weet ik niet. Nu is het plan dat ik mijn verdediging ga doen wanneer ik terug ben in Nederland, eind augustus. Dus, ben nog niet geslaagd, moet nog 2 maanden wachten. Wat ik volgend jaar ga doen weet ik nog niet, wil gaan werken en leren, maar of het lukt een baan te vinden vanaf de andere kant van de wereld......

Mijn weekend zit er nu ook bijna op (9 uur later). Gelukkig duurt mijn week tot woensdag. Donderdag is het 4th of July/ Independance Day, en ga van vrijdag t/m zondag met mijn neef Peter naar Los Angeles :)

Groeten!
Robert

p.s. de foto's van de beer heb ik er opgezet.


  • 01 Juli 2013 - 11:44

    Ivon:

    Jammer dat het niet lukte om studie helemaal af te ronden. Wat toch leuk geweest om het af te kunnen sluiten en je hoofd echt op andere dingen te kunnen richten.
    Van de San Francisco pride verwachtte ik een spectaculair verhaal, dus ik ging er eens even echt voor zitten;-) Helaas een "Lauw Loene” story... Had je fantasie niet een beeeeeeetje aan kunnen spreken om ons toch iets onvergetelijk s voor te schotelen???
    Groetjes Ivon
    PS: Ik wacht af wat Los Angeles te bieden heeft..

  • 03 Juli 2013 - 22:02

    Leny:

    Balen zeg, dat het afstuderen niet is gelukt. Maar over 3 maanden ben je dat vast (als je tenminste slaag) weer vergeten! Veel plezier met Peter enne doen jullie voorzichtig!!
    Groetjes Leny

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Robert

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 11500

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

San Francisco

Landen bezocht: