Los Angeles, Syllicon Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu Los Angeles, Syllicon Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

Los Angeles, Syllicon Valley

Blijf op de hoogte en volg Robert

16 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal!

In 2 weken tijd heb ik weer een stukje meer van het GROTE Amerika gezien, Los Angeles en Syllicon Valley.

We (mijn neef Peter en ik) hadden van donderdag t/m zondag de tijd om in Los Angeles per auto aan te komen. Omdat Peter San Francisco nog niet gezien had hebben we donderdag per fiets San Francisco verkend.

Vrijdag vroeg vertrokken om op tijd te zijn voor de parachutesprong (verjaardagscadeau voor Peter zijn verjaardag). Helaas werden we onderweg al gebeld dat het te mistig/ bewolkt was en dat uit een (vliegend) vliegtuig stappen niet mogelijk was vandaag. In Nederland gaan we in de herkansing!

Wij vervolgden de weg langs de kust naar Los Angeles. Een toeristische heuvelachtige, bochtige weg langs de kust met mooie uitzichten :). De eerste dag hebben we de helft van de route gereden. Zaterdag de route vervolgd, het werd al gauw drukker/ dichter bevolkt en de weg liep niet meer de hele tijd langs de kust. Geluncht op de pier (zoals in Scheveningen), jammer dat de Amerikanen er dan weer auto's op laten en dat er zo'n 100 auto's kunnen parkeren.

Zaterdagmiddag in LA in de zee gezwommen. Vanwege de beperkte tijd in LA (1 dag) zijn we s'avonds naar de chinese wijk en het financiële centrum van LA gereden. Het financiële centrum zag er "verlaten" uit, wel was er op het pleintje tussen een aantal kantoorgebouwen een optreden met 200 man publiek, typisch.
LA is lekker warm maar ook heel veel auto's, auto's, auto's en nog meer auto's. Het gemak waarmee de mensen in de auto zitten, zo van, "het maakt niet uit", "welk klimaat". Zaterdagavond reden we rond 22:00 op de snelweg, 4 rijbanen worden 3 rijbanen =file.

Zondag Hollywood verkend per tourbus. Langs de huis(jes) van Katy Perry, Justin Timberlake, Sandra Bullock, Bruno Mars en het huis waar Michael Jackson had gewoond. Nog heel veel andere "sterren" die ik niet ken waarbij ik denk, mooie auto, leuk huisje, door hoeveel bewakingscamera's wordt ik nu gefilmd....

Na de sterren in de grond nog gezien te hebben. Totaal zo'n 2500 sterren, je kunt er een aanvragen, wordt door een commissie beoordeeld, kosten $30.000, gaat naar een goed doel. Op het vliegveld nog een anderhalf uur vertraging gehad door de crash in San Francisco.

Zaterdag (13 July) naar Syllicon Valley geweest. Bij google, facebook, youtube en Stanford University geweest. Eigenlijk is het logo's/ gebouwen bekijken en weer verder (we hadden geen tour bij bijvoorbeeld google geregeld). We hadden het geluk dat er een ontwikkelaar bij google over de campus rond liep die de "google glass" aan het testen was. Wij hebben de bril ook even opgehad :) Het is een klein schermpje die je voor je oog hebt waar je bijvoorbeeld de weersverwachting op kunt bekijken, smsjes kunt lezen, navigatie, video/ foto's maken/ bekijken. Ze zijn nog bezig met het ontwikkelen van meer functies voor de "glass" (begin 2014 verkrijgbaar). Een ""hebbedingetje" zal het wel worden maar of het ook echt praktisch is, ik vraag het me af.......

Ik ben aan mijn laatste 2 weken stage begonnen. Dan komt mijn familie deze kant op. Het plan is om de eerste 2 weken tussen San Francisco en Las Vegas alles te bekijken en dan in 2 weken een roadtrip te gaan maken naar New York :)

Groeten!

• 20 Juli 2013 - 22:46

Papa:

Robert
    Met je google glass heb je toch een primeur. Mooi zo!
    Heb het idee dat je zo druk bent dat wij eigenlijk wat te vroeg komen.
    Hebben er wel zin in, dus zet je over de teleurstelling heen.
    Maak er een leuke laatste week van.

• 03 Augustus 2013 - 22:27

Agnes En Leo:

Hoe gaat het met de familie in Amerika????
    Tijd niets meer gehoord. Of komen de verhalen pas wanneer jullie weer thuis zijn?
    In ieder geval veel groetjes van Agnes en Leo.

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Actief sinds 29 Dec. 2012