Rondreis Amerika - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu Rondreis Amerika - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

Rondreis Amerika

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

04 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Hurricane

Hee hallo,

Mijn stage is ten einde gekomen en de rondreis door het grote Amerika is begonnen.

Vrijdag 26 juli was mijn laatste stagedag. Om 3 uur die middag werd iedereen naar beneden geroepen en werd ik door de baas toegesproken. Oftewel, wat leuk dat we je hebben mogen ontmoeten, wat heb je veel gedaan, bedankt voor alles. Er werd nog even aan toegevoegd dat de baas nu weer de enigste was die aan de junkfood (cookies, candies, taco's) zou zitten, ging dat over mij...?

Erg jammer vind ik het niet dat mijn stage is afgelopen. Ik had aardige/leuke collega's. Maar als ik 5 drukke werkdagen heb gehad in mijn 6 maanden stage is het veel, ik had zo veel meer kunnen doen! Door de bureaucratie in mijn stagebedrijf (Amerika) duurde het erg lang voor dat er een beslissing genomen werd en ik weer verder kon met mijn project(en).

Vrijdagavond kwamen mijn broertjes, zus en ouders aan. Het duurde even voordat we het hotel gevonden hadden, buslijn 30 was verdwenen.
Zaterdag en zondag San Francisco bekeken. Zaterdag naar Alcatraz geweest en rond de Fisherman's Wharf gehangen. Die dag afgesloten met een diner op mijn kamer. Zondag rondgefietst door San Francisco, dat die Nederlanders heuvels niet gewend zijn is die dag wel gebleken.

Maandag de auto gehuurd en naar Yosemite gegaan. De maandagmiddag de Sequia bomen bekeken, wat zijn mijn vader (2.06) en broertje (2.04) klein! Dinsdag de Nevada waterfalls beklommen. Wij (Ellis, Hans, Stefan en ik) vonden het nodig om de wandeling wat langer te maken, om 19:00 en 30 km verder waren we weer terug bij de tent.

Woensdag lang in de auto gezeten en een spookstad (Body) bezocht. Het stadje is uitgestorven door dat er geen goud meer te vinden was, op het hoogtepunt bestond het dorpje uit 2.000 huisjes, 5 jaar later was er niets meer. Het dorpje/ de resten zijn er nog, de saloon, de brandweer, het hotel en een aantal huisjes geven een "wild west" beeld.

Donderdag naar "Death Valley" gegaan. Death Valley is een woestijn waarin niets groeit, vandaar de naam. In een temperatuur van 50 graden hebben we er nog een uur rondgelopen. Na een uur zijn we de auto met airco weer ingestapt en hebben we de zoutvlaktes en de warme wind achter ons gelaten :)

Vervolgens een stuk naar het oosten gereden naar Las Vegas. Volgens de reisgids is Las Vegas ten prooi gevallen aan grootheidswaan. Gigantomanie en mateloosheid zijn de norm. Klopt!
Het grootste hotel heeft 7200 kamers, je hebt 300 jaar nodig om alle hotelkamers van Las Vegas af te gaan, het stadje met 500.000 inwoners verwerkt ieder jaar 40 miljoen gasten.
Las Vegas staat natuurlijk bekend om de casino's. Hier zijn er nog al wat van zijn we achter gekomen. Niet allemaal hetzelfde, je hebt thema casino's zoals Parijs, Rome, Rio, Venetie, New York en Egypte.
Wij waren er 1 en 2 augustus, 3 daagjes te vroeg voor mij om aan een echte pokertafel te kunnen gokken (21+). Misschien maar goed ook, heb mijn verlies kunnen beperken tot een tiental dollars bij de gokautomaten.

Van het casino in en uit lopen wordt je natuurlijk hongerig. Een hamburger met een biertje volgden.
Of we onze ID's wilden laten zien. Ik liet mijn rijbewijs zien 05-08-1992 (8 mei, toch?). Stefan lied zijn ID zien waarop staat 5 aug, hij moest echt nog 3 dagen wachten. Dus nu hebben een cola jongetje in de familie :)

Vandaag in het National Zion Park geweest. Tussen de bergkloven door in het water een route afgelegd.
Morgen vervolgen we onze reis naar andere natuurparken o.a. Grand Canyon, Monument Valley, Bryce Canyon, Arches National Park.

Groeten vanuit een warm Amerika (35-40 graden)!

• 04 Augustus 2013 - 12:36

Gerrie Lebbink:

Robert en Stevan gefeliciiteerd met jullie verjaardag.
    Doe de groeten aan de anderen . met jip gaat het goed
    gr Gerrie

• 04 Augustus 2013 - 22:12

Leo En Agnes:

Hallo Robert en familie,
    Wat leuk om jullie reisverhaal te lezen. Ik herken heel veel in jullie verhalen. Ben benieuwd naar de foto's. Kunnen de oudjes jullie nog bijhouden?
    Het klopt wat je schrijft over Las Vegas. Het is w.s. nog veel groter en extremer geworden, dan in mijn tijd (vorige eeuw). De verleiding was toen al erg groot om een gokje te wagen. Heb ik tenminste wel gedaan.
    Stefan en Robert van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. We wensen jullie een fijne verjaardag en natuurlijk worden jullie weer flink door Lucy en Gerard verwend.
    Heel veel plezier en lieve groetjes
    Leo en Agnes

• 05 Augustus 2013 - 08:38

De Visschertjes:

Ha die Robert en ook Stefan (en natuurlijk de rest van de familie)
    Van Harte Gefeliciteerd met jullie verjaardag.
    Bijzonder om dat in Amerika te vieren.
    Nu mag je ook aan het bier Stefan!!!!
    We wensen jullie heel veel plezier en uithoudingsvermogen de aankomende tijd.
    Geniet van alles wat er op jullie pad komt.
    We zien jullie de 8e september.
    Lieve groeten
    Hans, Henk en Marjon

• 08 Augustus 2013 - 13:43

Inge:

Hoi Robert en de rest van de familie!

Wat een leuk verhaal heb je geschreven! We willen jullie nog even een hele fijne reis samen toewensen en maak er een mooie afsluiter van je Amerikaanse avontuur van!

groetjes Jurgen, Wick en Inge

Verslag uit: Verenigde Staten, Hurricane