Honkbal - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu Honkbal - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

Honkbal

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

23 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo Nederlanders,

Afgelope maandagavond naar het honkbal geweest, Nederland – Dominicaanse Republiek, de halve finale van de World Baseball Classic. Ik was niet de enige Nederlander in het stadion, er waren nog een aantal zakenmensen die toevallig in SF waren, en dan zijn er nog de Amerikanen die oorspronkelijk uit Nederland komen, totaal ongeveer 200 mensen in het Oranje.

Een honkbalwedstrijd is niet echt leuk om naar te kijken, er zit te weinig actie in en te veel korte pauses.
Van de 10 keer dat de pitcher de bal gooit, wordt de helft “afgekeurd” te laag/ te hoog etc. Niet alle slagmannen kunnen even goed timen/ mikken. Denk dat 3 van de 10 ballen geraakt werd door de slagmannen, en dan heb je nog dat de helft van de geraakte ballen in het publiek terecht komt.

De sfeer was ook niet echt aanwezig. In het stadion van de “Giants” (iedere week uitverkocht) passen 42.000 mensen. Denk dat er nu 10.000 mensen in het stadion zaten. Dit zou komen door de Japanners die een kaartje voor deze halve finale hadden gekocht (Japan moest tegen Puerto Rico in de andere halve finale). Ik denk dat de prijs voor een kaartje gewoon te hoog was, op de laatste dag werden de kaartjes via de officiële website voor 1/3 van de oorspronkelijke prijs aangeboden.

De mensen in de zeilboten die normaal de uit het stadion geslagen ballen proberen te vangen waren ook niet aanwezig, wel 1 waterfiets.

Na een drie uur lange zit hebben de Nederlanders met 1-4 verloren :(

Vorige week zijn er 3 nieuwe Franse stagiares begonnen, zij lopen allemaal stage op de afdeling marketing/ receptie etc (ik op de administratie). Dat er nieuwe stagiaires zijn komt mij wel goed uit, ben ik niet meer de enigste die de stad en omgeving wil verkennen in de weekenden. :)

Daarnaast is er een ontmoetingsplek voor (internationale) studenten waar ik naar toe ga. En een internationaal huis die iedere week activiteiten organiseert. Ben lid geworden van de Golden Gate hardloopgroep, een beetje op conditie blijven is wel handig. In de vrije tijd die ik dan nog heb ben ik bezig met mijn afstudeeropdracht.

Hoe bevalt de lente in Nederland, behalve koud? :P
Goed weekend!!!

• 23 Maart 2013 - 07:31

Leo Van Der Drift:

Hallo Robbert,
    Leuk dat je naar dat soort evenementen toe gaat. Het is toch een mooie ervaring om wat van die fanatieke honkbal liefhebbers tegen te komen. En heb je ondertussen al een baseball-petje?
    Geniet van je tijd daar in San Francisco. Groetjes, Agnes en leo

• 23 Maart 2013 - 09:58

Mr Knus:

Pas op voor bevriezing!
    We beleven een bitterkoud weekeinde. De gevoelstemperatuur ligt tussen 8 en 15 graden onder nul bij een harde tot stormachtige wind uit het oosten. De windchill kan gevaarlijk zijn voor ledematen in verband me bevriezingsverschijnselen.

• 23 Maart 2013 - 15:57

Stefan Stolwijk:

Ha broertje!

Jammer dat Nederland verloren heeft, maar was je wel in het oranje?
    Zit je nog een beetje op schema met je stage/afstudeeropdracht of zit je echt alleen maar de toerist uit te hangen.

Tot aan de skype! stefan

• 23 Maart 2013 - 18:52

Leny:

Hoi Robert,
    Fijn dat het goed gaat, hier is het behoorlijk koud. Vandaag een wandeling van 40 km gemaakt met wanten aan en muts op!

Groetjes Leny

• 24 Maart 2013 - 10:52

Ivon:

Nou dat klinkt inderdaad niet spectaculair... De volgende keer dan maar naar American Football??
    De temperatuur bij jou aan de overkant ws wel lekker?
    Veel plezier met de gezamenlijke uitstapjes. We wachten het verslag ervan weer af.
    Groet Ivon

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco