Weekje werken - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu Weekje werken - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

Weekje werken

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert

11 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Mijn eerste week op mijn nieuwe stek zit er al weer op, het bevalt goed. Huisgenoten iets minder, werken allemaal (ook gedeeltelijk in het weekend), heb ik dus niet heel veel aan.

Mijn werkdagen duren van 9 t/m 5, tussendoor eet iedereen zijn brood op achter het bureau. Bij het makelaarskantoor waar ik stage loop werken in totaal ongeveer 45 mensen, als er 10 van op kantoor zitten is het veel. De makelaars zijn het grootste deel van de werktijd onderweg, huizen/ appartementen bekijken/showen aan klanten etc. Het werktempo en het aantal uren dat er gewerkt wordt ligt hier niet hoger als in Nederland heb ik het idee. De directeur komt hier ook wel aan 70-80 uur in de week maar de receptioniste, administratie stapt om 9 uur het kantoor binnen en zit om kwart over 5 in de auto.

Ik stap dan niet in de auto, ik moet het met de bus doen. Hoe lang de busrit duurt is afhankelijk van een aantal factoren:
- hoe vaak de bus afslaat;
- of het een mannelijke of vrouwelijke buschauffeur is;
- hoe vaak mensen tussen de deuren vastzitten;
- het aantal keer dat er een noodstop gemaakt moet worden voor een taxi chauffeur die de verkeersregels niet begrijpt;
- en natuurlijk het aantal mensen in de bus, rolstoel passagiers, oudere mensen etc.

Ongeveer 1 uur later ben ik dan eindelijk bij de supermarkt voor mijn boodschappen. Op de pizza's na hebben ze hier weinig kant en klaar maaltijden, ik zal dus zelf aan de bak moeten. Alles is hier iets groter verpakt, vlees is minimaal 1 kilo, melkpakken van 2 liter, minimaal 10 eieren, 30 plakken ham etc. In 1 keer heb ik mijn eten voor de hele week bij elkaar.

In San Francisco zijn maar weinig kinderen en de bijbehorende basisscholen etc. Dit komt doordat 20% van de mensen die in San Francisco wonen er ook zijn geboren, de rest is import:
- 19,6% is Chinees (grootste aantal Chinezen in 1 stad van Noord-Amerika)
- 14,1% Hispanic/ Latino
- 8,8% is Ier
- 7,7% is Duitser
- 6,10% is Brit
- 0,001% Achterhoeker

Tel daar bij op dat er hier veel homo's, lesbiennes, travestieten rondlopen. Een avond uitgaan is net carnaval.

Ik ga een eind aan dit verhaal maken, we (huisgenoten en een stel anderen) gaan hier eten.....

Iedereen de groetjes!

p.s. ik zal nog een aantal foto's/ filmpjes van het Chinees nieuwjaar erop zetten. Kwaliteit is niet echt goed, ze blijven ook niet gewoon stil staan als je een foto maakt :P


  • 11 Maart 2013 - 07:21

    Ellis:

    Interessant. Zo'n ritje met de bus wil ik zeker een keer meemaken!

  • 11 Maart 2013 - 13:49

    Koen:

    Ha Robert!

    Klinkt nog goed!
    Het uitgaansleven zal je wel goed bevallen dan??
    Succes Robert!

    Gr Koen

  • 12 Maart 2013 - 16:40

    Lucy:

    Leuk filmpje blijf oefenen anders zien we alleen maar gebouwen.

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Robert

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 11556

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

San Francisco

Landen bezocht: