Kamer gevonden :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu Kamer gevonden :) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Robert Stolwijk - WaarBenJij.nu

Kamer gevonden :)

Blijf op de hoogte en volg Robert

03 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Jaja, ik heb een kamer.Een .... Het heeft even geduurd (langer dan gedacht) maar ik heb nu eindelijk een kamer :)

De afgelopen 2 weken stonden dus vooral in het teken van heel veel reageren op advertenties, en als er al werd gereageerd, de kamers na werktijd gaan bekijken.

Dankzij het zoeken naar een kamer ken ik zo langzamerhand iedere wijk in San Francisco. Ik heb kamers bekeken in de Sunset, de Inner Sunset, Hayes Valley, Nob Hill, Mission District, China Town, Treasure Eiland (halverwege de Baybridge), Oakland (andere kant van de Baybridge).

Waarom het zo lang duurde?
Dankzij bedrijven als Apple, google, facebook enz is er hier geen economische crisis en dus de vraag naar huisvesting groot. Daarnaast zijn de Amerikanen goed in mooie babbels vertellen : we bellen je terug, stuur de aanvraag naar ons op en de kamer is voor jouw, we laten het je weten. Allemaal niet dus, je moet er zelf achteraan om te horen te krijgen dat ze je niet meer (her)kennen, je voor een te korte periode verblijft, dat een inkomen van $0 toch een probleem is (bij het bekijken van de kamer nog niet).

Na 4 weken heb ik dan eindelijk mijn tas uitgepakt. Geen kamergenoten meer die last hebben van konthoest, snurken als een locomotief. Geen (vieze) hotels meer waarvan het brandalarm rond 2:00 af gaat. :)
Nadeel is wel dat ik geen wereldreizigers meer ga tegenkomen met hun verhalen. :s

Mijn stage gaat nog steeds zijn gangetje, Mijn Engels verbeterd nog niet echt snel maar ik weet me nog steeds te redden.

Daarnaast is het ontslagrecht In Amerika iets minder ingewikkeld, je kunt een vrijdag gewoon met 2 collega's minder eindigen. Een werd d.m.v. een gesprekje op de hoogte gebracht dat ze kon vertrekken, de ander werd gebeld. Het plan is dat de 2 functies in de toekomst door 1 persoon vervuld gaan worden.

Groet!



  • 03 Maart 2013 - 11:09

    Lucy:

    Hoi Robert ..Hoe was je eerste nacht op je nieuwe lokatie Mission Terrace. Wat een rust zal het voor je zijn, een vast stekkie. Ziet er strak uit. Groetjes

  • 03 Maart 2013 - 11:13

    Fam Kempers:

    Hoi Robert
    Wat fijn dat je nu een stek gevonden hebt. Je hebt nu wel bewezen dat je een zoon bent , waar de moeder van een Giesen is: De aanhouder wint. De engelse taal komt vanzelf wel en is te hopen dat je ons achterhoeks wel blijft verstaan.
    groetjes Tonny

  • 03 Maart 2013 - 11:32

    Ivon:

    Hoi Robert
    Geweldig. eindelijk rust.... of moet je nu aan je scriptie gaan werken ?? Voordeel van lang zoeken is dat je nu 3 dubbel zo blij bent met een kamer. Ik begrijp dat Lucy al een foto heeft gezien?

  • 03 Maart 2013 - 16:41

    Leo:

    Hallo Robert,
    Mooi dat het eindelijk gelukt is om een kamer te krijgen. Dan kun je na werktijd tenminste leuke dingen gaan doen.
    En dat in San Francisco, waar je ondertussen al aardig de weg weet te vinden. Wij wensen je veel succes.
    Groetjes, Agnes en Leo.

  • 03 Maart 2013 - 20:36

    Michiel :

    Robert,

    Goed om te horen dat je dan eindelijk een plek hebt en
    dat je afsturen ook goed gaat!
    Welk gedeelte van SF zit je nu dan?

    Veel succes met de stage en veel woonplezier!

    Groeten,

    Michiel

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Robert

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 11523

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 28 Augustus 2013

San Francisco

Landen bezocht: